Hoppa till sidans innehåll

Årecupen 2022


 

imagepukxj.png

Har nöjet att inbjuda till

Åre Cupen 6 februari 2022

 

 

Program:                                       Söndag 6:e februari, GS 2 åk

Klasser:                                          Damer & Herrar 0-8/U8, 9-10/U10, 11-12/ U12, 13-14/ U14, 15-16/U16.

Regler:                                            För säsongen reviderade Åre Cup-regler finns på: https://www.are‐slk.se/pdf/arecupen_2022.pdf

 

OBS! Inga fartdräkter får användas i U10- eller i U8-klasserna.
För U8 får inte tidtagning eller resultatlistor förekomma enligt SSF regler. 

Anmälan till:  Via er Idrott Online sida.
Anmälan senast: Fredag 4 februari 2022, Kl 23:59.
Anmälningsavgift:  75 kr per deltagare och tävling, hanteras efteråt av deltagande klubbar.

Tävlingsbacke: PA-backen (U10-U16) och Tekniken i Almåsa.
Inom avspärrat tävlingsområde/startområde får endast åkare, ledare och funktionärer vistas.
Vi måste alla hjälpas åt att hålla avstånd till varandra och respektera avspärrningar.

Tidsprogram 
För att låta så många som möjligt tävla och samtidigt minska risken för stora samlingar så kommer vi att dela upp tävlingsdagen i tre block där U12-U16 börjar tävla på morgonen. Därefter kör vi U10 mitt på dagen för att avsluta med U8 på eftermiddagen.
Detaljerat tidsprogram kommer den 4:e februari då vi vet antalet startande.

Tidsprogram  U12, U14 & U16  (Tävling block 1)
Lagledarmöte: Söndag 6/2 ( Tid meddelas två dagar innan) vid målområdet. Max två representanter per klubb
Besiktning:  Meddelas två dagar innan
1:a start: Meddelas två dagar innan U12, U14 & U16.  Andra åker körs I omvänd startordning direkt efter alla klasser kört 1:a åket.
Prisutdelning: För placering 1-3 sker prisutdelning så snart som möjligt efter målgång. 
Utlottningspriser meddelas vid målgång. Med tanke på restriktioner kring Covid-19 vill vi undvika folksamlingar och ändringar kring prisutdelning kan göras, detta meddelas då under lagledarmöte.

Tidsprogram U10 (Tävling block 2)
Lagledarmöte:  Söndag 6/2 (Tid meddelas två dagar innan) vid målområdet. Max två representanter per klubb
Besiktning: Meddelas två dagar innan
1:a start: Meddelas två dagar innan Andra åker körs I omvänd startordning direkt efter både dam- och herrklass kört 1:a åket.
Prisutdelning: Samtliga deltagare får medalj, dessa delas ut vid målgång/nrlappsinlämning.
För placering 1-3 sker prisutdelning så snart som möjligt efter målgång.
Utlottningspriser meddelas vid målgång. Med tanke på restriktioner kring Covid-19 vill vi undvika folksamlingar och ändringar kring prisutdelning kan göras, detta meddelas då under lagledarmöte

Tidsprogram U8 (Tävling block 3)
Lagledarmöte:  Söndag 6/2 ( Tid meddelas två dagar innan) vid målområdet. Max två representanter per klubb
1:a start Meddelas två dagar innan (ingen besiktning för U 8).
Prisutdelning: Medaljer delas ut till samtliga deltagare vid målgång

Nummerlappar: Hämtas utanför klubbstugan
U12-U16 hämtar från kl -
U10 hämtar från kl -
U8 hämtar från kl -
Tid meddelas två dagar innan  1 ledare från varje klubb hämtar till samtliga i sin klubb.

Tävlingsledare: PO Eriksson, 070-649 95 19
Liftkort: Giltigt Skipass krävs för deltagande vid alla tävlingar och finns att köpa i Skidshopen
Information: Information om inställd eller framflyttad tävling lämnas kl 8.30
Ring Tävlingsansvarig på 070-649 95 19 PO Eriksson om du känner dig osäker.

Övrig info via vår hemsida www.almasaak.se

Publicering:  Anmälan innebär medgivande till att alla deltagar-, ranking-, start- och resultatlistor från tävlingar får publiceras på vår hemsida: www.almasaak.se samt sociala medier. 

Allt deltagande sker på egen risk. 

Varmt Välkommen till Almåsa!

 

 

 

Uppdaterad: 11 JAN 2022 08:20 Skribent: Jenni Andersson
E-post: Adressen Gömd

Postadress:
Almåsa AK - Skidor
c/o Jenni Andersson, Oxböle 323
83598 Offerdal

Kontakt:
Tel: 0705645574
E-post: This is a mailto link

Se all info